اندرودستان

مرکز اموزش اندروید

اندرودستان

مرکز اموزش اندروید

بایگانی

چرخه حیات اکتیویتی

چهارشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۹:۱۸ ب.ظ

یکی از مباحث بسیار مهم برنامه نویسی اندروید بحث اکتیویتی ها می باشد. اینکه اکتیویتی و چرخه حیات اکتیویتی ها چیست، بحثی است که امروز می خواهیم به آن بپردازیم.

اکتیویتی چیست؟

اکتیویتی ها (Activity ها) همان صفحاتی هستند که در برنامه نویسی C# Asp.Net به آنها WebForm می گوییم. نه اینکه اکتیویتی ها را وب فرم بنامیم منظور ما مثالی است تا اینکه متوجه شوید یک صفحه در اندروید اکتیویتی نام دارد. و رفتن از یک اکتیویتی به یک اکتیویتی دیگر را جابجایی بین اکتیویتی ها می نامند.

چرخه حیات اکتیویتی در اندروید

یک اکتیویتی متدهایی دارد که هرکدام از آنها در جای خود بسیار مهم هستند و هر موقع که یکی از آنها اتفاق می افتد برنامه نویس می تواند تصمیمی را بگیرد.

متدهای اکتیویتی ها که چرخه حیات را تشکیل می دهند بشرح زیر می باشند:

  • onCreate
  • onStart
  • onResume
  • onRestart
  • onPause
  • onDestory

در ادامه خواهیم فهمید که هر کدام از این متدها چه زمانی رخ می دهد. دعوت می کنم تا تصویر زیر را به دقت نگاه کنید.

 

اگر به تصویر بالا خوب دقت کنید، خواهید فهمید که زمانی که یک اکتیویتی می خواهد به حالت نمایش در بیاید ابتدا Start می شود و بعد از آن متد onCreate اتفاق می افتد و سپس به ترتیب متدهای onStart و onResume رخ خواهند داد و اکتیویتی Running خواهد شد.

 

حال زمانی که بخواهیم روی دکمه Home گوشی کلیک کنیم، متد onPause و سپس متد onStop رخ خواهد داد. و اگر بخواهید دوباره از همان اکتیویتی ادامه دهیم، یعنی دوباره به همان اکتیویتی مراجعه کنیم به ترتیب متدهای onRestart سپس onStart و بعد از آن متد onResume اجرا خواهد شد.

زمانی که در یک اکتیوتی جاری روی دکمه Back کلیک کنید سه متد زیر به ترتیب اجرا خواهند شد:
onPause بعد onStop و onDestroy

  • مینا اسکندری

چرخه حیات اکتیویتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی